A döntő programja
Időpont: 2026. január 16-17.
Helyszín: Miskolc, Földes Ferenc Gimnázium
A döntő várható programja a következő:
Péntek (2026. január 16.)
09.30-10.10 Regisztráció
10.15-10.30 Megnyitó
10.30-12.30 Verseny (1. forduló): Írásbeli forduló kifejtős feladatokkal
12.30-14.00 Ebéd
14.00-17.30 Megoldásismertetés, dollárgyűjtő játékok, társasjátékozás, teaház.
17.30-19.00 Vacsora, majd szállások elfoglalása
Szombat (2026. január 17.)
08.00-09.30 Reggeli
08.30-09.15 Megoldások megtekintése
09.30-11.00 Verseny (2. forduló): Váltóverseny
11.15-12.00 Fele sem igaz!
12.00-13.00 Ebéd
13.00-14.00 Licit, licitbolt (melyben a hétvége során gyűjtött DürerDollárokkal lehet vásárolni)
14.00-15.00 Eredményhirdetés
Az országos döntőn a szállás, étkezés és oda-vissza utazás költsége a bejutó csapatokat terheli, a költségekhez – lehetőségeinkhez mérten – támogatást nyújtunk. A szállás és étkezés idén támogatás nélkül várhatóan 8900 Ft-ba fog kerülni egy főnek.
Az első három helyen végzett csapat tárgyjutalomban részesül.
Döntő (1. versenynap)
Az első napon a csapatoknak 6 feladat megoldására van lehetőségük, ehhez 2 óra áll rendelkezésre. Az első öt hagyományos matematikafeladat, melynek megoldását részletesen indokolva, írásban kell beadni. A feladatok mindegyike 12 pontot ér. Kérjük, hogy a versenyzők minden feladatot külön lapra írjanak (tollal), és mindegyik lap tetején szerepeljen a csapat neve, kategóriája és a feladat sorszáma.
Az utolsó, hatodik feladat egy matematikai játék. Ebben a szervezőket kell legyőzni, így szerezhető meg a feladatért járó 12 pont. A verseny időtartama során bármikor jelentkezhet egy csapat, ha úgy érzi, nyerő stratégiát talált, mellyel biztosan győzni tud. Ekkor az egyik szervező odamegy, és játszik a csapat ellen, egymás után 2 meccset. Ha mindkét meccset a versenyzők nyerik, úgy övék a 12 pont. Ha ez nem sikerül, a versenyző csapat tovább gondolkozhat, és később újra kihívhatja a szervezőket az előbbi feltételekkel, de sikere esetén már csak 6 pontot kap. Az esetleges harmadik próbálkozás sikere esetén pedig 3 pont szerezhető (negyedik kísérletre már nincs lehetőség). A korábbi évek játékai közül néhány kipróbálható ezen az oldalon.
Az éles játék előtt a csapatok kérhetnek próbajátékot, melynek során tét nélkül győződhetnek meg róla, hogy jól értik a játék szabályait. Figyelem, a próbajáték során a szervezők nem mutatják a legjobb formájukat!
Az első versenynapon összesen 72 pont szerezhető.
Döntő (2. versenynap)
A második nap hasonló a helyi fordulóhoz, az egyetlen változás, hogy ekkor 16 feladat megoldására nyílik lehetőség. Az összes feladat megoldásával 72 pont szerezhető.
A két versenynapon összesen 144 pont szerezhető (a helyi fordulóban szerzett pontok nem számítanak bele az eredménybe). A döntő során kizárólag az alábbi segédeszközök használhatók: íróeszköz, radír, körző, vonalzó.