Új szervezők

Közzétéve:

Véget ért a nyár, de nem minden jó dolog ér véget. Sőt, van, ami most kezdődik! A Dürer szervezői csapata idén is felvételt hirdet új tagoknak. Ha már voltál Düreren, de kiöregedtél a versenyzésből vagy csak szeretnél egy jó csapat tagja lenni, várunk!

A jó társaság garantált, de ezen felül kipróbálhatod a problémamegoldó képességed, a kreativitásod és az elhivatottságod is. Lehetőséged lesz csapatjátékossá válni, megtanulhatod beosztani az idődet és megcsillogtathatod a fantáziád az újabb feladatok kitalálásában.

A verseny szervezése során rengeteg egyéb, informatikai, adminisztratív, marketing és hasonló feladat vár ránk, így ha ezek tetszenének, de nem érzed magadban a lehetőséget matek/fizika/kémia példák írására, akkor is jelentkezz bátran.

Nem kell mást tenned, mint pár mondatban leírnod, hogy honnan jöttél, mivel foglalkozol éppen és miért szeretnél közénk tartozni. Mindezt küldd el nekünk a durerinfo [K] gmail [P] com címre és hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Versenyhelyszínek jelentkezése

Közzétéve: Frissítve:

Az eddigi évek hagyományaihoz hasonlóan a versenyen helyi fordulókat fogunk rendezni. Azonban szeretnénk nyitni olyanok felé, akiket eddig nem tudtunk megszólítani. Így a helyi forduló rendezésére ezentúl jelentkezhetnek a leendő helyszínek. Az alábbiakban az erről szóló tudnivalókat olvashatják, kérjük, hogy legkésőbb szeptember 30-ig jelentkezzenek az érdeklődő tanárok, iskolák.

Mit kell tudni a rendezésről?

A verseny helyi fordulóit A és B kategóriában három megyében (Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében) rendezzük meg, a 3 megyén kívül nem hirdetünk helyszíneket (Miért van ez így?). A középiskolások versenyeit pedig az egész országban, sőt, igény esetén a határon túl is örömmel szervezzük meg.

Célunk, hogy a versenyen minél több csapat részt vegyen, a népszerűsítésben várjuk a rendezők aktív részvételét. Fontos tudni, hogy egy helyszínen csak akkor lesz verseny, ha legalább 3 iskolából, legalább 8 csapat érkezik. Így előfordulhat, hogy bár a helyszínt kihirdetjük, végül mégsem lesz ott helyi forduló. (Fenntartjuk a jogot, hogy ezt a döntésünket indokolt esetben ne vegyük figyelembe.) Iskolánként egy rendező tanár munkáját tudjuk megtéríteni.

Általános iskola

A helyi forduló tervezett programja:

  • 13:00 – 13:10 – Megnyitó – Rövid köszöntő a jelenlévő résztvevőknek.
  • 13:10 – 15:00 – Verseny – Felügyelet, a megoldások ellenőrzése.
  • 15:00 – 16:45 – Szabad program – Társasjátékozás, kötetlen beszélgetés.
  • 16:45 – 17:00 – Zárás – Eredményhirdetés, oklevelek átadása.

A szervezést a helyszínen alapvetően az egyetemista szervezők végzik (náluk lesz feladatsor, papír, oklevél, társasjáték, stb.), azonban sok résztvevő csapat esetén szeretnénk igénybe venni a rendező iskolai tanárainak segítségét. Az előzetes technikai egyeztetés is velük történik majd. A verseny helyszínén a következő eszközökre van szükségünk:

  • A verseny kényelmes megrendezéséhez szükséges terem (termek).
  • Projektor (esetleg laptop): Ennek segítségével közvetítjük az eredményeket.
  • Internethozzáférés: A többi helyszínnel való kommunikációhoz.

Középiskola

A versenyen kifejtős feladatokkal találkozhatnak a versenyzők.

A helyi forduló programja:

  • 13:45 – 14:00 – Regisztráció
  • 14:00 – 17:00 – Verseny

A megoldásokat a két évvel ezelőttihez hasonló módon postán kell visszaküldeni, a javítás központilag történik. A versenyzők részére, kérjük, hogy az iskola biztosítsa a papírt (az esetlegesen felmerülő költséget tudjuk vállalni).

Egy teremben egy kategóriából több csapat is lehet, célszerű arra figyelni, hogy az azonos kategóriába tartozó csapatok egymástól távol foglaljanak helyet. A termek berendezésénél azt kérjük, hogy a csapattársak körbeülhessenek egy padot/asztalt, hogy könnyen kooperálhassanak egymással. Tapasztalataink alapján egy átlagos tanteremben 6 (esetleg 8) csapat fér el.

XII. Dürer Verseny – tervezett időpontok

Közzétéve: Frissítve:

  • Helyi forduló (középiskola): 2018. november 9. (péntek)
  • Helyi forduló (általános iskola): 2018. november 16. (péntek)
  • Döntő (általános iskola): 2019. január 11 — 12. (péntek — szombat)
  • Döntő (középiskola): 2019. január 31. — február 3. (péntek — vasárnap)

Részvétel a Nemzeti Tehetségprogram pályázatán

Közzétéve: Frissítve:

A XI. Dürer Verseny támogatásban részesült a “hazai nagy hagyományú és szakmailag elismert országos vagy Kárpát-medencei szervezésű tanulmányi és művészeti versenyek támogatására.” című, NTP-TMV-17 kódjelű pályázaton. Fotódokumentáció.
emmi-logo
emet_logo_szines
ntp_logo

Adó 1% felajánlása

Közzétéve: Frissítve:

Kedves Barátaink, Támogatóink!

Versenyünk immár 11 éve működik. Az eddigi tevékenységek is elképzelhetetlenek lettek volna nagylelkű és önfeláldozó támogatásotok nélkül, segítségeteket ezúton is köszönjük.

A versenyt szervező, A Gondolkodás Öröme Alapítvány jogosult a személyi jövedelemadó 1%-ának fogadására is. Kérjük, hogy támogassátok Alapítványunkat ebben a formában is!

A támogatáshoz szükséges adatok:

Név: A Gondolkodás Öröme Alapítvány
Adószám: 18619672-1-10

Segítségeteket ezúton is köszönjük!

Képek a döntőről

Közzétéve: Frissítve:

Kedves Versenyzők!

Már elérhetőek a döntőn készült képek:
Péntek délelőtt, délután.
Szombat délelőtt, Szombat délután.
Vasárnap.

Extra előadó a Dürer döntőn!

Közzétéve: Frissítve:

Idén egy igazán különleges előadót sikerült elhívnunk a döntőre, hogy előadásával színesítse a hétvégét. Vendégünk Lente Gábor a Debreceni Egyetem Kémiai Intézetének oktatója valamint számos izgalmas könyv és cikk szerzője.

Gyertek el minél többen és hallgassátok meg Lente Gábor előadását szombaton 11-től!

Szabadidős programok

Közzétéve:

Az alábbi délutáni programokra is szeretettel várunk mindenkit!

Kezdődik a XI. Döntő!

Közzétéve:

Kedves Versenyzők!
Örömmel köszöntünk benneteket a XI. Dürer Döntőn!

Legfontosabb információként a részletes programot itt találjátok.
Segítségképpen a döntőn való tájékozódáshoz itt találhattok egy térképet a legfontosabb helyszínekkel:
Földes Ferenc Gimnázium, Karacs Teréz kollégium és Minorita menza.

Az eseményeket a Facebook oldalunkon is folyamatosan követhetitek.